Ambulans


Nervous..


But still metal! :)

Igår efter middagen på thairestaurangen med min bror som fyllde 18 år, så åkte vi hem och skulle faktiskt titta på film. 

Jag reagerade på att mina ögon var väldigt svullna, och första tanken var att jag reagerade på mitt smink (som jag använder typ varje dag), och sen började det klia lite här och där och jag tänkte direkt; jäkla myggbett. Så typiskt!

Men vi lade oss i soffan och började titta på film medan jag kände mig sämare. Sen blev jag väldit törstig. Började svälja mer och mer för det kändes som om vattnet inte hjälpte torrheten. Sen kände jag hur halsen svullnade. Som världens boll som satt fast i halsen. Jag kunde inte andas djupa andetag, men den blev större och större så jag satte mig upp, och sa till Rikard att ambulansen måste nog komma. På 5 minuter var dem här, jag fick både kortiston och adrenalin men blev inte bättre, men det blev iallafall inte värre. Åkte med i ambulans till sjukhuset, fick mer mediciner och låg på observation i flera timmar. 

Det var inte det roligaste jag kunde gjort denna lördag, men jag mår nu mycket bättre. Kl 6 imorse fick vi lov att äntligen komma hem och sova, så imorgon blir det att ringa läkaren för att komma och göra massa tester.

Mest misstänkta just nu är jordnötter eller röd curry, eller en kombination av dem, för det var det jag åt som jag inte brukar äta så ofta. 

Aldrig haft någon känd allergi förut, men det kan tydligen bara uppstå. Tur att min hjärna kopplade att det var allergisk reaktion så att ambulansen kunde komma i tid.. Så idag blir det mest vila. Mår jättebra och känner inte av någonting från igår! 

Tack till Rikard som satt med mig och andades och behöll mitt lugn. Jag hade en inre panik, jag trodde den skulle svälla ännu mer tills ambulansen kom så jag inte skulle få någon luft alls. Vill inte dö nu. Men Rikard fick mig att vara lugn, pratade med mig under hela tiden och var en klippa.. som alltid. Du ska ha tack för allt Rikard. Jag älskar dig! ♥


Yesterday, after dinner with my brother who turned 18 years old, we headed home to watch a movie. When we got home I felt that my eyes were swollen, and that it itched here and there, so I just thought that I overreacted a bit beacuase of the makeup. 

We started watching the movie whilst i was getting more and more worse. At the end of the film I felt that I was so thirsty but no water helped. Then I felt how swollen my throat became. It was just getting worse, so I said to Rikard that I think we have to call an ambulance. After 5 minutes they were here, and I'm very happy for that. I think it was right on time. They took me to the hospital where I got some medication and was observed for many hours.. so finally, at 6 in the morning we could finally go home. 

It was not the funniest thing I could plan on a saturdaynight, but now I really do feel so much better. So tomorrow I'm calling the doctors to find out what I'm allergic to. 

At the moment we're suspecting peanuts or red curry, or maybe a combination of them both. 

I've never been allergic to something before, but as they say, it can just uppear. I'm just lucky that my brain reacted and just said: "We have to call an ambulance!", 'cause I was in panic. I was so scared that I wouldn't be able to breath in a few minutes. The ambulance were there right on time. 

I also want to say thank you to Rikard. He was there all the time, helped me breath and remain calm. I'm so grateful.. without you there I would be in panic and probably not be able to breath and call an ambulance. You are the best. I love you! ♥

Kommentarer
Postat av: Johan

Krya på dig!!
Hoppas ni hittar vad det var som utlöste det hela

Svar: Tack så mycket, hoppas jag med! :)
ELEINE

2013-09-01 @ 13:35:48
Postat av: Yvonne Thool

Krya på dig Kramar

Svar: Tack fina du! <3 Kramar!
ELEINE

2013-09-01 @ 15:24:13
Postat av: annika

Krya på dig och ta det lugnt! Kram

Svar: Tack <3
ELEINE

2013-09-01 @ 21:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0