Rädsla

Godkväll. 

Har haft en rätt händelselös dag men ändå otroligt härlig. Jobbade lite imorse, gick både dit och hem (1h promenad totalt), och sen när jag kom hem så gick jag och sambon in mot Landskrona och handlade lite på Coop.. även det lite mer än 1h promenad. Sammanlagt promenerat lite över 1 mil idag, känns skönt! 

Ni förstår, förut så var jag aldrig den som tränade.. man tränade något danspass någon gång och kände att man absolut mådde bättre av det, men kom aldrig in i rutinerna och faktum är, att jag var faktiskt rädd för att gå till gymmet. Jag kände att jag skulle bli utittad med mina få extra kilon, att jag kanske inte skulle förstå hur maskinerna fungeradet osv.. listan kan göras lång. Allt handlade enbart såklart om osäkerhet. Jag tänker inte vara naiv och tro att jag är den enda i världen som har känt så utan jag tror det är fler än vad jag vågar tänka på!

När Rikard kom in i mitt liv tog jag beslutet, för han inspirerade mig så otroligt mycket. I somras innan vi började träffas började jag dra ner på godis, äta mer sallad osv och jag smygstartade kan man väl säga, men när vi började ses så gick jag banne mig bort till Träningsvärket i Landskrona och köpte mig ett gymkort. Bra erbjudande, fräscha lokaler och något superviktigt för mig, fräscha duschar och toalett. Personalen är även underbart trevlig och finns alltid där om man behöver hjälp, och vet ni vad? Nu tränar jag ca 4-5 gånger i veckan, promenerar till jobbet varje dag nu, går gärna ytterligare promenader, går på danslektioner i Kävlinge på LL Dance Studio och äter väldigt bra, toppar det med proteinshakes, och äter sötsaker väldigt sällan. Man känner att det ger så mycket mer energi, och man mår bättre helt allmänt. Synen på dig själv blir klart förbättrad och man känner sig typ ett ton lättare. Innan hade jag ingen kondition, nu tar det mig lång, lång, lååång tid innan jag blir trött och utmattad. 
 
Det känns härligt, och man klappar sig själv på axeln även om man inte nått sitt mål inom träningen, men jag tycker jag har vunnit mycket och kommit långt redan. 

Det jag vill ha sagt är att VÅGA!! Tänk så långt jag hade kunnat vara i min träning nu om jag hade börjat för 2-3 år sedan när jag faktiskt ville men inte vågade... suck på mig själv! Våga. Var stolt. Kör hårt!


 
Instapic. Följ MissEleine på Instagram.
 
Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0