Njuter av helgen

Jag är ledig men det är ändå en fullbokad helg, och jag mår toppen.

Träffade min fina vän Malin idag på en kopp kaffe imorse. Malin som var med i Ink Master Sverige och kom på andra plats, hon är en så otrooooolig tatuerare, och har gjort alla mina tatueringar förutom några få, väldigt få, som en annan gjorde innan jag började gå till Malin. Vi kommer fortsätta en vacker dag, och det ska ni få se vad det blir! Blir riktigt, RIKTIGT snyggt iallafall.

Så nu ska jag göra mig lite iordning för att sen plocka upp mamma och hälsa på lite folk. Min mamma inspirerar mig så extremt, hon har i alla sina år varit riktigt duktig när det kommit till träning och sport, och nu i flera år har hon tränat intensivt, mycket spinning, cirkelträning och styrka och man har liksom verkligen känt att där finns MYCKET muskler, men hon gick inte ner i vikt som hon ville och där var fett kvar sedan sina graviditeter. Så mamma bestämde sig för att hänga på Viktväktarna, igen, för att ge det ytterligare en chans. Viktväktarna är superbra men det är HELT upp till DIG. Hur disciplinerad är du egentligen? Det är aldrig någon annans fel att du inte går ner i vikt, utan man måste själv kämpa som en idiot för det. Som jag skrev i förra inlägget är jag tacksam för allt stöd Rikard gett mig och att då även se sin mamma förlora så många kilon på så kort tid, sen i augusti har hon förlorat ca 14kilo. Snart väger vi lika mycket och det har liksom aldrig hänt förut, otroligt häftigt.

Iallafall så mår jag verkligen bättre nu när man kan säga nej till godsaker. Man får unna sig, med måtta. Livet känns lättare, smidigare och jag känner hur jag nästan skuttar fram. 

Nu måste jag göra mig iordning, tiden bara flyger iväg. Ha en toppenlördag! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0