Ta kontroll över DITT liv

Ibland har man dåliga dagar. ALLA har dåliga dagar. Jag har tagit upp detta innan, men det är alltid värt att ta upp igen, ingens liv är perfekt. Jag kan välja vad jag ska skriva här och inte, och jag kan vinkla så enkelt via sociala medier hur mitt liv verkar vara. Jag hittar dock inte på positiva saker och skriver på bloggen bara för att, utan det är mer det att man utelämnar vissa saker som händer i livet, för att det helt enkelt är privat.

Jag har också mina dåliga dagar, med tusentals tankar. Jag ligger då ofta sömnlös och tänker på allt möjligt, och jag är den typen som gärna oroar mig alldeles för mycket. Vilket är dumt, men det är så jag är och jag jobbar verkligen på att det ska bli bättre.

Det jag dock vet, är att det är jag som styr mitt liv och hur jag mår. Det har jag verkligen fått lära mig den hårda vägen, och det är något man måste komma ihåg. Jag vill må bra, jag vill vara glad, men är jag trots viljan riktigt ledsen pga. någonting, då gråter jag, jag pratar ut om det, och sen går jag vidare. Vad det än innebär att jag måste göra, så går jag vidare. Det finns många människor man har sagt upp kontakten med för att de beter sig illa, en fungerande relation är verkligen ge och ta. Finns mycket man har fått ändra med sig själv också för att må bättre som faktiskt inte berör någon annan, känner ni igen er? 

Viktiga är att komma ihåg att det är DITT liv. Sätt upp dina mål, Vad vill du åstadkomma? Jag älskar att sätta upp nya mål för varje nytt år. Jag har en lång lista i min lilla privata bok, sådant som ingen har fått läsa då vissa punkter är väldigt privata mål, men jag har dem. Jag tittar på dem, fylls med inspiration och energi. Hittar jag ingen inspiration, då går jag tillbaka till förra årets mål och kan skåda alla jag lyckades bocka av.. det fungerar ALLTID! 

Du är den som styr ditt liv. Du har makten. Gör varje dag till någon fantastiskt. Det kan vara lika fantastiskt att slöa på soffan en hel dag om man jobbar mycket, eller att man faktiskt tar sig i kragen och vågar fråga om just den där butiken behöver någon mer anställd. Vad som! Bara gör det, du kommer älska känslan som växer inom dig att du klarar det, att det faktiskt är du som har makten över ditt eget liv.



Sometimes you have bad days. Everybody is having a bad day sometime. I've been writing about this before, but it's always worth talking about again. Nobody's life is perfect.

I can choose what to write here and not. I can show you a part of my life via social media, that seems to be perfect. I never make up stuff to make it sound better than it is, but some things that are more negative and private, I simply choose not to write about it. It's to private. 

I also have bad days, with thousands of thoughts. I often lay there awake when I try to sleep, and just think about everything, and I'm the kind of person who worries A LOT. But I'm really working on that with myself, 'cause I would feel so much better.

What I do know, is that I'm the one controlling my own life and how I feel. It's something I've learned the hard way, but it's been worth it, and I always have to remember that. I want to feel good, I want to be happy, and even though I sometimes are sad anyway, I allow myself to cry out about it, and talk with someone that are close to me, and then I move on. Perhaps I have to do something to be able to move on, but whatever it takes, I'm doing it. I've been saying good bye to many people in my life, because a relation that works, is based on give and take. Doesn't matter if it is your partner, or your best friend, or even a family member. There's also a alot I've been needing to work out with myself that doesn't concern anybody else. Do you recognize yourself?

The important thing to remember is that this is YOUR life. Put up some goals, what do you want to produce? I love to put up new goals for every new year. I have a long list in my private book with many goals for 2014, and some of them are so private so nobody except me may read them. I read them through, get inspiration and energy, and if I don't get the inspiration from that, I just watch the past years goals I checked and know that I made them, and that always works.

You are the one that controls your life. You got the power. Do everyday to something amazing. Doesn't matter if that's relaxing on the sofa a whole day if you're working hard, or if you actually do that call to the shop you want to work in and ask them if they need more people! It doesn't matter. Just do it. You will love the feeling you'll get that nothing can stop you, that you actually are the one that has the power of your life. 



 

Kommentarer
Postat av: Helene

Jag brukar oftast skriva om det jag upplever som negativt när jag bloggar. Inte för att jag mår dåligt jämt, utan för att det är det jag har mest behov att skriva om. Men det varierar...

Bra text verkligen! Ens egen vilja betyder mycket... Man kan göra sitt liv mer positivt/negativt genom de val man gör.

Svar: Tusen tack ska du ha! Då får du iallafall ventilera dig lite, inte sant? ;)
Eleine

2014-01-13 @ 17:40:14
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0