Underbara stuga

Jag kom ut idag, och det blev ingen promenad, utan begav mig till stugan. Mina föräldrar skulle dit så jag hängde på.. där satt vi i väldigt sköna stolar, hade med oss fika och bara njöt av solen. De som känner mig vet att jag inte riktigt tåler solen för jag bränner mig bara och blir aldrig brun. Men jag hade keps och var såklart påklädd, även om det låg i lä på verandan så är det ändå inte 20 plusgrader ute, så man får passa sig, speciellt nu när man är sjuk såklart. Men det var fantastiskt skönt att känna hur kroppen värmdes upp.. vi drack kaffe, pratade om allt möjligt och vår lilla vovve sprang fritt och lekte i trädgården. Tror vi bara satt där i typ 2 timmar. Otrolig frid där ute.

Kom nyss hem iallafall, och man blir ju inte lite trött när man inte är van vid solen efter så många månader, haha. Känner sig helt slut, även om det är skönt trött.. Skulle egentligen på middag idag också men jag har ingen energi kvar och är så himla snörvlig. Det var väldigt trevligt igår men den sista timmen där var jag helt slut.. så nu blir det vila och mys med katterna, tyvärr, men man får göra det bästa utav det.


Mamma hade med sig en sockerkaka med jordnötter på.. mys med fika! 


Träden och buskarna är ännu väldigt glesa, blir nästan helt insynsskyddat när allt blomstrat.. längtar.



Blir en trött och osminkad sanning idag.. men, man måste ju bjuda på det med, eller hur? ;) Ser bara hur sådär smått svullen man är runt ögonen pga förkylningen.. längtar tills man är frisk igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0