Spelat in

Spelat in två utav låtarna som ska spelas in, resterande blir mot kvällen/natten.

Det jag spelar in är tjejsång på ett par låtar, där jag har äran att få jobba med grabbarna från Aktiv Dödshjälp. Bandet består av Tomas Nilsson och även Roberth Karlsson (Scar Symmetry, Facebreaker m.m.), och det blir riktigt tunga grejer.

Vi testade för många herrans år sen (tiden går SÅ fort) att spela in en låt där Robban growlar friskt i verser, medan jag tog refrängen.. och recensionerna på den plattan, och speciellt den låten "Skam" fick väldigt bra betyg. Låten "Skam" finns både på Spotify och Youtube under namnet Aktiv Dödshjälp. Då var jag rätt liten.. var nog bara 16-17 år, haha. Men de nya grejerna har ett helt annat sound egentligen. Mycket tyngre, mycket proffsigare och jag kan knappt föreställa mig hur köttigt slutresultatet blir.

Så alla ni som läser, som gillar metal, in och lyssna in er på Aktiv Dödshjälp, för ni lär få se det här sen igen inom en snar framtid! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0