Stupid toilet.

Kom hem sent igårkväll efter en underbar spelning. Dåligt batteri på telefonen. Stod i köket och tänkte: "Ska jag gå upp på sovloftet och lägga den på laddning nu direkt, eller ska jag bara lägga den i bakfickan sålänge tills jag ska gå och lägga mig?".

Jag lade den i bakfickan. Stängde dörren till toaletten, knäppte upp byxorna och av någon anledning var locket redan uppe. PLUUUUUUMS!

Min älskade iPhone låg där nere i toaletten och tittade upp på mig. Våra blickar möttes, mitt hjärta stannade ett slag. Jag plockade upp henne, vi såg på varandra i panik. Hur gör vi nu? 

Stängde av den. I en påse med ris, och gick och lade mig med en klump av oro i magen. 
Nu på morgonen fungerar hon faktiskt, än sålänge! Kan ju egentligen lägga av när som helst, men so far so good. Det enda som inte funkar är kameran. Den hittas helt enkelt inte. Suck, någon som vet hur drulle försäkringen täcker sådant? 

Värsta av allt? Det var ungefär kl 23 igårkväll. Alltså inte ens fredagen den 13:e. Vilken dag jag har framför mig. ;)



Got home late last night after such a wonderful gig! Had low battery on my iPhone. I stood in the kitchen and thought: "Hm, am I gonna go up to the loft (where we sleep), and plug in the charger, or just put it in my backpocket until I'm going to sleep?".

I put it in my backpocket. Closed the door to the toilet. Unbuttoned my pants, and for some reason the lid was up.
Splaaaaash.

My loving iPhone layed there in the toilet, looking up at me. We looked at eachother. My heart stopped for a second. I dived into the toilet and picked her up.. What are we gonna do now? 

Turned it off. Put it in a bag of rice. Went to bed, worried as hell. Now in the morning it works, or it works so far so good except from the camera. Doesn't even find it. I just hope that will be the only problem with it to, so it's not shutting down during the day. 

Worst part of it? The accident took place by 11pm. Not even friday 13th. What a day I have ahead of me.



 

Kommentarer
Postat av: Dahn-Ola

Vilken otur! :(
Beror väl troligen på vad det står i försäkringsvillkoren, men en allriskförsäkring (sk "Drulleförsäkring") täcker ju skador man orsakar själv. Värdet på mobilen skriv dock ner ganska fort med vanlig försäkring(till skillnad mot en särskilld mobilförsäkring), upp till en halvering av värdet per år. Därtill kommer självrisken.
Särskild mobilförsäkring är generösare, men kostar ju därefter.
Hoppas det ordnar sig; den kanske repar sig helt.

Svar: Ja verkligen. Så jävla klumpigt. Men det är vad trötthet gör med en tydligen.
Tack för all info Dahn-Ola! Det uppskattas väldigt. Just nu verkar den faktiskt fungera, kameran drog igång imorse igen också.. så håller tummarna för att den håller nu! :)
Eleine

2013-12-13 @ 11:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0