Mysig fredag

 
Har haft en perfekt dag.. och detta skulle vara jordens undergång? Pft, blev asbra iallafall, haha!

Vaknade upp i precis lagom tid, käkade god frukost, gjorde mig iordning för att gå till bussen för att åka in till stan och träffa Annika, och då kör en granne upp bredvid och erbjuder skjuts in till stan. Så snällt!

Satt på fiket med Annika i över två och en halv timme och bara pratade om allt. Ni förstår, jag tycker livet är så coolt, om det är ödet eller vad det är, så tycker jag att det är så häftigt. För ett tag sen så såg jag en kvinna och hennes man bli påkörda på ett övergångsställe i Landskrona där föraren smet, jag och en annan var där först och hjälpte dem och jag hann även ta regskylten på bilen. Paret klarade sig med en del skador men är på sätt och vis återställda. Jag fick inte deras efternamn i all hysteri, och de visste knappt vad jag hette... Någon vecka senare läser jag en artikel i HD där denna kvinnan som blivit påkörd berättar om händelsen och ville efterlysa oss som hjälpte till, för att tacka oss. Jag letar upp hennes nummer på nätet då jag äntligen fick hennes efternamn, och hör av mig. Det slutade att jag, med sällskap blev bjudna på en fin och mysig fika i deras hem, och som avslutades efter en stor mängd skratt med att jag fick en väldigt fin blomma och kramar.. 


Denna kvinna är då såkart Annika. Idag sågs vi igen, och jag har en nyfunnen rockpolare jag bara är så rädd om. Det gillar jag, även om det krävdes att dem skulle bli påkörda så är jag glad att vi träffats. Knäppt det lät dock, men nu förstår poängen.

Sen avslutades denna dagen med väldigt god middag av min Rikard hemma hos mina föräldrar, och nu blir det bara lugn och ro. Skönt!



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0